najnowsze w kategorii...

Nowy Przegląd Sportowy
  • UX
  • lis 16, 2016

Stało się. Przegląd Sportowy w końcu przeprojektował swoją stronę internetową. Na razie (w końcu!) nie ma głupot w stylu autoodtwarzane reklamy, które ciężko znaleźć na stronie i wyłączyć przynajmniej głos, ale mam z tym redesignem inne problemy. UPDATE! Przegląd Sportowy zmienił się jeszcze odrobinę - w dobrym kierunku! : )

Tak było

Było mocno konserwatywnie, ale czytelnie. Było po prostu OK, choć na pewno była przestrzeń do poprawy. Z jednej strony relatywnie portalowo, z drugiej - mimo wszystko nienachalnie, co widać poniżej:

przeglad

źródło: web.archive.org

Jak jest teraz

Nawet tutaj, na tym małym screenie, widać przede wszystkim... reklamę, dodatkowo chamsko wykorzystującą ciasteczka i moją historię przeglądania : )

przeglad

Reklamę widzę

Po wejściu na stronę pierwszą rzeczą, którą widać, jest... reklama. Gratuluję ukłonu dla reklamodawców. W poprzednim projekcie reklama również była umieszczona relatywnie centralnie, ale - o dziwo - nawet nie pamiętałem, że była aż tak natarczywa. Przypomniałem sobie o tym dopiero, gdy szukałem screenshota na potrzeby napisania tego artykułu. Tutaj otrzymujemy górną belkę z bardzo rozbudowaną nawigacją (dowiadujemy się o tym dopiero na hoverze), potem pole reklamy z dużą ilością światła i dopiero "newsy". Nie mogę powiedzieć, że podoba mi się takie rozwiązanie. Wchodzę na Przegląd Sportowy, by dowiedzieć się co tam słychać w sporcie, prześledzić najnowsze wyniki. Nie widzę tu tego. Być może w badaniach (bo były, prawda? ; ) wyszło inaczej i może faktycznie ta rozbudowana nawigacja to dobry pomysł na kierowanie użytkownikami.

Wyniki

No właśnie, wyniki i rezultaty. Naiwnie zakładałbym, że powinny być dostępne w efektywny i szybki sposób. Tutaj nawet, aby dowiedzieć się, że polska młodzież wygrała z niemiecką młodzieżą, muszę wejść do artykułu, bo nie ma żadnej tabeli, skróconego podania najważniejszych rezultatów. Ponadto, jestem w stanie znaleźć widok bardziej mi odpowiadający wchodząc chociażby pod nic nie mówiący mi link "Przeglądane" (http://www.przegladsportowy.pl/przegladane,kategoria,13295.html). Co oznacza "przeglądane"? Przeglądane przez kogo? Dlaczego? I czy to nie pierwsza, główna strona, powinna być najlepiej zaprojektowaną?

Niestety

Bardzo źle odbieram informacje na nowej stronie Przeglądu Sportowego. Strona jest przesadnie wysoka. Mamy masę zdjęć ("kafelków", które teraz chyba przeżywają szczyt popularności) - trzeba scrollować i scrollować, ciężko w szybki i efektywny sposób ogarnąć większą część informacji za jednym razem. Ogólnie na pewno stara strona wymagała odświeżenia, ale obecne zmiany idą za daleko. Nie mam wrażenia, że na stronie jest dużo (wartościowej) treści, to wszystko wygląda jak tani portalik towarzyski. Inaczej: treści jest bardzo dużo (pod względem fizycznym), ale nie widać priorytetyzacji, a co za tym idzie - wszystko wydaje się niezbyt istotne. Wrażenie przytłoczenia widać szczególnie na mobilce, gdzie wysokość strony zdaje się być nieskończona.

UPDATE!

Dzień-dwa po publikacji mojego wpisu (przypadek? : ) strona główna Przeglądu Sportowego odrobinę się zmieniła. Jest troszkę ciaśniej, elementy są niższe, reklama po wejściu już tak nie dominuje. Górny obszar wydaje się również bardziej zbity. Niestety, nie posiadam oryginału zrzutu ekranu poprzedniej wersji, a tylko przeskalowany screenshot, więc nie jestem w stanie dokładnie określić stopnia zmian. Pojawiły się też wyniki na żywo! To wciąż stan daleki od przynajmniej dobrego+, ale jest to ruch w dobrą stronę.

przeglad

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2017-2024 Miłosz Wojaczek

Loga firm i jakiekolwiek inne elementy graficzne ze stron internetowych, które wykorzystałem podczas tworzenia postów na tej stronie należą do tych firm, a używam ich wyłącznie na zasadzie cytatu.
Korzystam z Google Analytics, które z kolei może korzystać z mechanizmu ciasteczek, do analityki ruchu na mojej stronie. Pamiętaj, że możesz zmienić ustawienia ciasteczek w swojej przeglądarce.